Primera reunió del Consell Rector d’AlumnesCoop curs 2023-2024

Iniciant el curs, de nou es reuneix el Consell Rector d’AlumnesCoop per planificar les pròximes accions, especialment per la I Fira de cooperatives d’alumnes, programada pel 15 de novembre. Aquesta és la primera reunió dinamitzada per l’ESSpurna, amb qui EscolesCoop va firmar un acord de col·laboració el passat mes de juliol.

 

El curs passat, la Federació de cooperatives d’alumnes de Catalunya, AlumnesCoop, va treballar un pla d’acció basat en el foment de projectes d’intercooperació, de coneixement mutu entre cooperatives d’alumnes i pensar propostes de què i com comuniquen per donar a conèixer la  Federació, Pla que es va presentar i aprofundir en l’Assemblea General del passat, 27 d’abril.

 

Sobre aquestes línies estratègiques, el Consell Rector d’AlumnesCoop ha treballat en la primera reunió del curs l’acció més imminent: La I Fira de cooperatives d’alumnes d’AlumnesCoop programada pel pròxim 15 de novembre, durant el matí, a les Cotxeres de Sants.

 

La Fira està oberta a la inscripció de qualsevol cooperativa d’alumnes federada a AlumnesCoop. Hi haurà estands expositius, xerrades i activitats participatives per intercanviar idees, conèixer altres propostes i, en definitiva, despertar l’interès de l’alumnat i docents en el cooperativisme i l’economia social i solidària com a model econòmic just, equitatiu i sostenible.

Per apuntar-s’hi, ompliu aquest formulari

 

Aquesta és la primera reunió dinamitzada per l’ESSpurna, el programa promocionat i finançat per la Direcció General de l’Economia Social i les Cooperatives, gestionada per cinc cooperatives amb expertesa en la dinamització sociocultural i els serveis educatius: Doble Via, Més Educació, Escola Lliure el Sol, Lleure Quàlia i Combinats, amb qui EscolesCoop va firmar un acord el passat mes de juliol.

A banda de l’acord de fer créixer i consolidar AlumnesCoop, L’ESSpurna té l’objectiu de formar a professorat i alumnat en la creació, desenvolupament i consolidació d’un model cooperatiu als centres educatius, com la creació de cooperatives formades per l’alumnat, amb una metodologia participativa i activa, siguin tant centres públics, concertats com cooperatius.