XIV edició de la festa de l’esport cooperatiu
El passat 17 d’octubre, el Parc Nou del Prat de Llobregat va ser de nou l’escenari de la XIV edició dels Jocs Cooperatius, la festa de l’esport que cada any organitza EscolesCoop. La trobada va aplegar a més de 700 persones entre infants, professorat i voluntariat de secundària. És l’edició que s’havia de fer el passat 9 de maig, que es van haver d’anul·lar per causes meteorològiques.
Els Jocs Cooperatius són una de les grans activitats que organitza EscolesCoop per promoure els valors cooperatius mitjançant la pràctica de l’esport. La trobada va aplegar a 590 infants, coordinats per docents d’educació física de 13 escoles cooperatives. En aquesta ocasió, va ser alumnat de 6è de Primària, els que el curs passat havien de participar el 9 de maig, però la convocatòria es va haver de suspendre a causa del mal temps.
Per la XV edició d’aquest curs, està prevista pel pròxim 8 de maig del 2026.

Com cada any, s’habiliten cinc zones de jocs: (A) Aeròbic (B) Jocs cooperatius tradicionals (C) Frisbee (D) El Takka (semblant al Pitxi) i (E) Shot Ball Cooperatiu (semblant al Mate), per on passaran 590 alumnes de 13 escoles cooperatives catalanes.
Per aquesta festa, també es va comptar amb la participació voluntària de l’alumnat de quart d’ESO i Batxillerat que ajuda —i aprèn!— en l’organització de la festa. Vam disposar de 100 alumnes de secundària!
La zona d’Aeròbic va preparar l’actuació final conjunta: una coreografia a ritme d’ “Actitud” de Buhos.
.
.
.
