Així ha estat l’Assemblea anual i III Fira d’AlumnesCoop

El passat dimarts 10 de març es va celebrar a l’Auditori de Cotxeres de Sants de Barcelona l’Assemblea anual d’AlumnesCoop i la III Fira de cooperatives d’alumnes organitzada per EscolesCoop.

El passat dimarts 10 de març es va celebrar a l’Auditori de Cotxeres de Sants de Barcelona l’Assemblea anual d’AlumnesCoop i la III Fira de cooperatives d’alumnes, organitzada per EscolesCoop. L’acte va comptar amb la participació de 14 escoles, 49 cooperatives d’alumnes (24 de les quals hi van participar com a expositores), un total de 260 alumnes i 35 acompanyants.

La jornada va començar amb l’Assemblea Ordinària, convocada pel Consell Rector d’AlumnesCoop. Durant aquesta sessió es va presentar l’informe de gestió anual del Consell Rector, així com les diferents candidatures, que posteriorment es van sotmetre a votació per part de les cooperatives assistents.

Tot seguit, es va donar pas a la fira, que va omplir l’espai d’activitats pensades per als i les joves. Els alumnes van tenir l’oportunitat d’explicar els seus projectes cooperatius, compartir experiències i conèixer altres iniciatives. Les cooperatives expositores van mostrar la seva feina en els estands, mentre que la resta d’assistents van poder passejar, preguntar i inspirar-se en un ambient participatiu i dinàmic.

La fira va esdevenir un espai d’intercanvi d’idees i d’aprenentatge, especialment útil també per a aquelles cooperatives que es trobaven en procés de constitució.

Finalment, es van anunciar els resultats de les votacions i es va proclamar el nou Consell Rector, format per sis membres: quatre de l’escola Guinardó (Barcelona) i dues de l’escola Petit Món – Felisa Bastida (Castelldefels). Així es va tancar una jornada intensa i enriquidora per a tots els participants.

Durant el matí, els assistents també van gaudir d’un esmorzar, i es va recordar la importància de l’ús d’ampolles reutilitzables per reduir residus.

Per tancar l’acte, es va gaudir de l’espectacle de Dani Jimenez “Creaciència”, on ens va sorprendre amb els seus experiments amb molta química.

Podeu veure el vídeo resum de la jornada a continuació: