Les escoles cooperatives i el valor de la diferència: una història d’innovació

El diari de l’Eduació publica “Les escoles cooperatives i el valor de la diferència: una història d’innovació”

El diari de l’Educació publica un article del president de la Federació de Cooperatives d’Ensenyament de Catalunya, Josep M. López Fumat, que porta per títol “Les escoles cooperatives i el valor de la diferència: una història d’innovació”.  Aquí us deixem un bocí però podeu continuar llegint-lo al diari.

“Les escoles cooperatives i el valor de la diferència: una història d’innovació”

Quan parlem de centres educatius, parlem d’escoles públiques, escoles concertades i escoles privades. Hem reduït a grans noms els principis educatius, l’ideari i la tasca que es fa cada dia a l’aula. Tot està en el mateix paquet, malgrat que la realitat pot ser molt diferent

Les escoles cooperatives som un col·lectiu , aproximadament 41, diluït en les escoles concertades, però amb una manera de fer i de ser que en alguns aspectes no té res a veure amb la majoria d’escoles concertades. Patim el conflicte pública-privada, en tota la seva dimensió, quan nosaltres som escoles gestionades democràticament pels seus socis (treballadors, famílies o mixta), no tenim ànim de lucre, eduquem en una pedagogia activa, innovadora, laica, catalana, solidària, per aconseguir persones cíviques, actives i crítiques que vulguin canviar la societat cooperativament, amb una gran vocació de servei públic. Som uns desconeguts?

Segurament, però …. mireu… (seguiu llegint)

 

Fotografia: Escola Petit Món de Castelldefels a principis dels 70