Assemblea 2019 Escoles cooperatives

L’Assemblea de les EscolesCoop aprova constituir una associació empresarial

  • La FeCEC albira unes previsions de creixement en els pròxims anys.
  • Les escoles cooperatives tanquen el curs 2018-19 amb la matriculació esperada.
  • Les eleccions al Consell Rector de la Federació de Cooperatives d’Ensenyament de Catalunya suposen la incorporació de noves escoles

 

Barcelona, 27 de juny de 2019. – La Federació de Cooperatives d’Ensenyament de Catalunya, FeCEC, va  presentar ahir el vespre el seu informe anual i el pla de treball pel pròxim curs en l’assemblea ordinària celebrada a l’Escola Guinardó de Barcelona. L’Assemblea va aprovar que la FeCEC constitueixi una associació empresarial per poder defensar i reivindicar, amb tots els drets, el model de l’escola cooperativa a Catalunya davant de les administracions. En aquest sentit, els representants de les escoles cooperatives federades van instar al Consell Rector a accelerar els tràmits, en la mesura del possible, per iniciar el pròxim curs escolar, constituïts com una agrupació empresarial.

Les escoles cooperatives avancen

Els darrers dies d’aquest curs, s’han apagat dos projectes d’escola cooperativa, Escoles Griselda (Barcelona) i Escola La Pau (Vilanova i la Geltrú). El tancament d’aquestes escoles suposa una pèrdua d’allò que representa el moviment cooperatiu d’ensenyament i més considerant que en ambdós casos tenen com a causa principal de manca de relleu de cooperativistes. Tot i això, les escoles cooperatives consoliden el seu model i els seus valors. En paraules de Joan Segarra, director de la FeCEC, “Tot i la tristor de perdre uns companys de viatge, s’albiren noves expectatives de creixement de la Federació de Cooperatives d’Ensenyament de Catalunya”. D’aquesta manera ha avançat algunes dades d’un nou estudi que s’està acabant en el qual s’indica que actualment hi ha una vintena de cooperatives no federades. El president de la FeCEC, Josep M. López Fumat anima a les escoles a continuar “treballant per consolidar el nostre model educatiu”.

Les escoles cooperatives reforçaran la seva presència institucional amb la constitució de l’associació empresarial. En l’àmbit educatiu, la xarxa d’innovació pròpia EscolaCoop 2020 reforça la forma de treballar cooperativa. I en l’àmbit pedagògic, l’evolució de creació de cooperatives d’alumnes i la Federació de Cooperatives d’Alumnes de Catalunya, Alumnes.coop, s’estén per tot el territori català. A més, tots els indicadors apunten que la previsió de matriculacions a les escoles cooperatives és la prevista i no es preveu cap anomalia i arribaran als 19.000 alumnes esperats per aquest pròxim curs.

 

Nou Consell Rector

En aquesta assemblea s’ha renovat el 51% del consell rector.  Després del recompte, el nou Consell Rector amb 5 nous representats i queda constituït per les següents persones:

CENTRE EDUCATIU I TERAPÈUTIC CARRILET –  Elisabet Sánchez Caroz

ESCOLA GRAVI – Marissa Sierra Obispo

ESCOLA GUINARDÓ – Sheila Vilaseca i Baró

ESCOLA PETIT MÓN – FELISA BASTIDA – Marta Rebollar Candela

ESCOLA SANT GERVASI – David Cos Garcia

INSTITUCIÓ MONTSERRAT – Josep M. López Fumat

ESCOLA SOLC – Neus Font i Gabernet

ESCOLA ELISABETH – Enric Masià I Ballester

AGRUPACIÓ PEDAGÒGICA TECNOS – Rosa Pastor Castellón

En la pròxima reunió del CR els diferents membres decidiran els càrrecs.

Assemblea 2019 membres CR sortint

Abans de cloure l’assemblea, el president de la FeCEC, Josep M. López Fumat,  i tots els assistents han volgut acomiadar els membres del consell rector sortint per la seva dedicació, compromís i esforç a la Federació i el cooperativisme d’ensenyament. En el seu discurs el president ha destacat que “Els relleus signifiquen que estem vius, que hi ha compromís i que volem enfortir el cooperativisme amb noves visions i nous colors adequats a cada moment que ens toca viure. Estem representant a les cooperatives i els seus valors i com més mans siguem remant a favor d’aquestes idees segur que el camí serà més fàcil”.

Tot el nostre agraïment a la Marta Sendra de l’Escola Rel, Rut Embún de l’Escola Jeroni Moragas, Carme Estivill de l’Escola Gravi  i l’Antonio Gonzàlez de la Institució Balmes.

 

 

Sobre la FeCEC

La Federació de Cooperatives de l’Ensenyament de Catalunya, FeCEC, agrupa a 39 escoles cooperatives, que apleguen més de 6.000 socis cooperativistes i 1.900 treballadors que eduquen prop de 19.000 alumnes.

L’Escola Cooperativa representa el model d’escola laica, plural, solidària, activa, transformadora, innovadora i participativa arrelada al territori, que aprèn a participar i compartir de forma democràtica i que dóna gran rellevància al treball en xarxa. Les EscolesCoop parteixen del compromís i la implicació de pares, mares, docents i no docents per transformar i innovar l’ensenyament a partir de la solidaritat, la pluralitat, el treball en xarxa, l’autogestió i l’autonomia. Aquest model d’escola té com a eix comú ser cooperativa.

Les escoles cooperatives reivindiquen la seva funció i vocació de servei públic però des d’una organització cooperativa.