
Les Cooperatives d’Alumnes a Educa.Barcelona
El passat mes de juny, Educa.Barcelona va publicar un article sobre les cooperatives d’alumnes a Barcelona. Sota el títol “Cooperatives a les aules: una eina per la consciència social i l’apoderament” s’explicava l’experiència innovadora de les cooperatives d’alumnes de dos centres educatius de la ciutat, un institut públic Ausiàs March, i una escola cooperativa la Institució Montserrat. La Sandra Vicente va visitar les dues cooperatives i va parlar amb els seus representats i els seus docents responsables, també va entrevistar-se amb el director de la FeCEC, Joan Segarra. Us convidem a llegir-lo seguint aquest enllaç.
Les cooperatives d’alumnes Damsix i VerduraIM formen part de la Federació de Cooperatives d’Alumnes de Catalunya, AlumnesCoop. Volem agrair-vos a tots els que heu fet possible aquest article la vostra contribució a difondre aquesta activitat educativa i d’emprenedoria real. Volem que les cooperatives i el cooperativisme no siguin estranyes per als joves i que l’opció laboral cooperativa no només no els sigui aliena, sinó que sàpiguen com “resoldre conflictes, compartir feina, fracassos i èxits”, Joan Segarra, director de la Federació de Cooperatives d’Ensenyament de Catalunya.
Educa.Barcelona
Educa.Barcelona és un projecte comunicatiu per donar visibilitat a les experiències educatives que tenen lloc a la ciutat de Barcelona. Aquest projecte l’impulsen El Diari de l’Educació (de la Fundació Periodisme Plural) i l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona (IMEB).
Què són les cooperatives d’alumnes?
Les cooperatives d’alumnes són una vivència d’emprenedoria real amb activitat productiva i econòmica on el centre de l’activitat educativa són els alumnes.
Les cooperatives d’alumnes són una experiència educativa innovadora on els alumnes, amb la col·laboració del professorat, creen una empresa cooperativa amb els valors i funcionament democràtic que li són propis i que es regeixen pels 7 principis cooperatius internacionals. D’aquesta manera, la participació i implicació dels alumnes són clau, ja que les decisions són preses pels alumnes que alhora són els responsables de la gestió social i econòmica de l’empresa i dels resultats de la seva activitat.