Iniciem el curs 2021-22 treballant

Les escoles comencen l’any al setembre i com cada inici de curs, EscolesCoop fa el seu propi acte inaugural. Enguany amb dues grans novetats: Per una banda, Marta Rebollar fou l’encarregada de presidir l’acte com a nova presidenta d’EscolesCoop, qui pren el relleu del seu predecessor, Josep Maria López Fumat. I per l’altra, iniciem el curs treballant activament en el Pla d’Acció.

Sota el lema “Coneguem-nos, apropem-nos, retrobem-nos” es va iniciar el curs escolar de les escoles cooperatives amb una trobada presencial per incidir en l’escalf del contacte humà.

Joan Segarra, director d’EscolesCoop va destacar la necessitat de fer una jornada més de caire intern, precisament per la gran necessitat que tenien les escoles cooperatives de retrobar-se, abraçar-se i compartir més enllà de les pantalles.

 

Marta Rebollar, nova presidenta d’EscolesCoop

Marta Rebollar s’estrenava públicament com a nova presidenta, prenent el relleu al seu predecessor, Josep Maria López Fumat, a qui li va dedicar unes paraules d’agraïment i estima de tanta feina generada durant els 14 anys que ha presidit EscolesCoop.

Marta Rebollar ens va oferir un discurs farcit de cites literàries per refermar la identitat col·lectiva que ens aglutina. Va citar Les ones de Virgínia Wolf, una obra que “ens parla de la identitat i com la vida ens porta a fer i desfer situacions. Les ones, que van i venen, apareixen i desapareixen, com les escoles que són espais imprevisibles, tot i que podem preveure, a grans trets, les etapes que vindran; ens haurem d’anticipar tot el possible des de la mirada col·lectiva”.

Va remarcar en assumir la responsabilitat de “vetllar per la nostra identitat d’escoles cooperatives davant d’estaments polítics i econòmics, no perquè de tant en tant pensin amb nosaltres, sinó perquè coneguin la nostra experiència, projectes i recerca”.

Per últim una gran metàfora amb les sequoies del nord de Califòrnia “tan longeves i amb alçades espectaculars. Però el que les fa extraordinàries, no és ni l’alçada, ni la grandària ni la seva edat, sinó el mecanisme per aconseguir tot això: La sequoia no necessita tenir les arrels molt profundes, sinó que s’enreden entre elles fins a confondre-les unes amb les altres. Només poden créixer en grup. I si una cedeix i perd la verticalitat, és el bosc de sequoies que li fa força contrària fins que recupera el seu eix. La força de les sequoies és la força del grup. La nostra força és la força del grup“.

 

Inici de curs, treballant amb el Pla d’Acció: Som activistes de l’educació”.

Vector 5 va preprar una dinàmica per fomentar l’intercanvi d’idees sobre les quatre línies estratègiques definides al curs anterior en el Pla d’Acció d’EscolesCoop, titulat “Som activistes de l’educació”. Iniciem el curs amb forces accions per desenvolupar en els eixos Comunicació, Incidència política, Innovació pedagògica i Intercooperació.